Persuasiunea

Prin persuasiune înţelegem acţiunea de a convinge intr-un mod sau altul pe cineva sa facă sau sa aleagă un lucru.

Persona care ia decizia o face de multe ori pe baza altor tipuri de argumente decât cele logice sau cele logico-corecte,fiind convinsa de „necesitatea” sau „importanta” aparenta a acţiuni sau lucrului respectiv.

In acest sens putem spune ca reclamele sunt persuasive. Ni se spune zilnic,in fel si chip,ca ne trebuie un telefon mobil,un anume detergent ,un anume medicament,produs cosmetic,o caseta s.a.,dar nu ni se demonstrează cu argumente acest fapt.

Ce ne spun reclamele?Intr-o forma simpla,directa,făcând apel cel mai adesea la trebuinţele si la sensibilitatea noastră,ni se recomanda sa consumam ceva. Uneori insa reclamele nu argumentează ideea de a consuma acel produs;se întâmpla ca ele sa contina si greşeli logice regretabile.

De exemplu,ni se spune ca:

· XXX protejează împotriva cariilor pentru ca gustul sau durează foarte mult.(Este evident ca nu gustul ne protejează dantura.)

· YYY oferă un salariu pe viata timp de 25 de ani.(De ce 25 de ani este totuna cu viata?Daca trăim mai mult?)

· Trebuie sa bem ZZZ pentru ca un hot a furat originalul si noi îl putem găsi consumând mai multa băutura răcoritoare.(Daca fost furat originalul,oare ce suntem invitaţi sa bem?)

Alteori ni se dau îndemnuri nepoliticoase de tipul:

Nu privi aici casca ochi când cumperi!

Indemnul este lansat din partea unor organisme de protejare a consumatorilor. Este drept,greşeala lor nu este de argumentare,ci de adresare,denotând lipsa de respect pentru consumator. Reclama are insa efecte persuasive.

Se spune ca trăim intr-o perioada de explozie informaţionala,ca informaţia ne asaltează,fie ca vrem,fie ca nu vrem. A înţelege caracterul persuasiv al reclamelor face parte dintre instrumentele noastre de protecţie împotriva comunismului,a proastei calitati,a modei cu orice preţ,a subjugări noastre de către producătorii de bunuri (alimente,de vestimentaţie,de divertisment in general).

0 comentarii:

Copyright © 2008 - Tehnici De Manipulare - is proudly powered by Blogger
Blogger Template